Beeld

Beeldende kunsten zoals schilderijen, foto's, tekeningen, films en strips vind je hier.

Zorg dat je onze volgende artikels zeker niet mist!

Colt Hallam: “Rond een kunstenaar”

Colt Hallam: “Rond een kunstenaar”

De kunstenaar die wij gekozen hebben voor deze opdracht is Colt Hallam. Hallam is afkomstig van San Diego en werkt aan het bekende spel League of Legends als Game Designer bij Riot Games. Een van zijn taken is het ontwerpen van nieuwe ‘helden’ voor het spel. Dit doet hij in de volgende stappen.


Eerst heeft hij natuurlijk een idee; van dat idee maakt hij vervolgens verschillende schetsen en ontwerpen. Als één van deze ontwerpen goed genoeg is, haalt hij het Design of het Creative Team er bij en beginnen ze te werken aan een 3D-model voor het spel.

 

We hebben deze kunstenaar gekozen omdat we allebei goed overweg kunnen met computers maar zeker ook omdat we effectief zelf het spel spelen. Ons doel was om één van de helden van het spel aan te passen om een nieuwe versie van een reeds bestaande held te bekomen. We kozen hiervoor Nocturne the Eternal Nightmare. Nocturne is, zoals de naam doet vermoeden, een soort van geest met een vrij duister karakter. Hij is wel mensachtig maar hij heeft geen benen en hij heeft geen duidelijk onderscheidbare gezichtskenmerken. Hij heeft 2 grote messen aan zijn onderarmen en hij bestaat uit een zwarte, rookachtige substantie.

De manier waarop we ons idee konden uitwerken was door in de game files te gaan en zowel de textures als het 3D-model van Nocturne er uit te halen. Eerst maakten we de aanpassingen aan de textures en vervolgens gingen we dan het 3D-model bijstellen. Zo konden de textures er mooi rond en kwam elk stukje op de juiste plaats te staan. Concreet wil dit zeggen dat we ervoor zorgden dat de afbeelding van zijn hoofd op zijn hoofd komt te staan (en dus niet de afbeelding van zijn hoofd op zijn borstkas). De programma’s die we hiervoor gebruikten waren hoofdzakelijk Photoshop en de 3D-bewerking software Maya.

Als we alles klaar hadden, gingen we terug naar de game files en vervingen we de default files met onze nieuwe files zodat we “onze creatie” in het spel aan het werk konden zien. Eens we merkten dat alles werkte en eruit zag zoals het hoorde, waren we klaar.

 

 

 

 

 

 

 

Onze creatie komt er best wel geslaagd uit, ook al zeggen we het zelf. We zijn zeker tevreden met het resultaat.

Eén reactie

  1. Peter Bettens
    Geplaatst op 9 juni 2014 om 20:45

    Nice, zegt mijn game-freakende zoon! En hij kent er veel meer van dan ik!